Foto: Ramon Mangold

Diocesaan themajaar van Advent 2017 tot Advent 2018

Het diocesane Jaar van Gebed startte op zondag 3 december, bij het begin van de Advent en het nieuwe kerkelijk jaar. Het duurde tot de Advent 2018. Mgr. Van den Hende nodigde uit voor dit Jaar van Gebed "om als netwerk van liefde te werken aan onze verbondenheid met de levende Heer." In de voorleesbrief van de bisschop die bij de start van het Jaar van Gebed werd verspreid, schreef de bisschop: "In eenheid met de wereldkerk mogen wij als bisdom Rotterdam bijdragen aan de opbouw van een beschaving van liefde, opdat de wereld steeds meer de vorm aanneemt van het Rijk van God: door Hem en met Hem en in Hem. Want los van de Heer kunnen wij niets.”

Hieronder vind je het nieuwsarchief van het Jaar van Gebed.

• Mgr. Van den Hende: ‘Zonder gebed geen geloofsleven’

Door: Bisdom Rotterdam donderdag 14 februari 2019

In een interview op de website van het Katholiek Nieuwsblad (KN) spreekt Mgr. Van den Hende over de vruchten van het Jaar van Gebed. De bisschop hoopt dat elke parochie, naast een parochiebestuur en een klussengroep voor het onderhoud, ook een gebedsgroep heeft: “Dat zou ik graag in het bisdom zien ontstaan.”

• Pastoraal Bulletin verschijnt als themanummer ‘Bidden’

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 21 december 2018

De Pastorale Dienstverlening laat met een themanummer ‘Bidden’ een breed palet zien van de plaats en de betekenis die bidden in het persoonlijk leven en in de geloofsgemeenschap heeft. Het nummer verscheen in december.

• Dit was de afsluiting van het Jaar van Gebed

Door: Bisdom Rotterdam zondag 25 november 2018

“Een heel jaar lang hebben we aandacht besteed aan de opdracht van de Heer om te volharden in gebed.” Op zondag 25 november sloot Mgr. Van den Hende het Jaar van Gebed af tijdens een eucharistieviering in de HH. Elisabeth en Laurentius Kathedraal.

• Op Christus Koning: de afsluiting van het Jaar van Gebed

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 16 november 2018

Op zondag 25 november, het feest van Christus Koning, sluit het bisdom het diocesane Jaar van Gebed af. Dit gebeurt met een plechtige eucharistieviering in de HH. Laurentius en Elisabeth Kathedraal om 11.00 uur.

• Video: Nieuwe diakens voor het bisdom Rotterdam

Door: Bisdom Rotterdam woensdag 07 november 2018

Steef Lokken en Henk van Zoelen vertellen in een nieuwe video over hun roeping tot het diaconaat. Ook spreken zij over gebed en welke Bijbeltekst hen inspireert. Op zaterdag 10 november zal Mgr. Van den Hende door handoplegging en gebed Steef Lokken en Henk van Zoelen tot diaken wijden voor het bisdom Rotterdam.