Het bisdom een goed doel

Uw bijdrage maakt het verschil

Het bisdom Rotterdam ondersteunt parochies in hun inzet voor de lokale gemeenschap, draagt zorgt voor pastoraal personeel, ondersteunt het beheer van gebouwen en financiƫn. De Kerk kent goede doelen en is ook zelf een goed doel.

U kunt de Kerk ondersteunen door middel van een gift of een periodieke schenking. Giften kunnen worden afgetrokken van de belasting. De Belastingdienst stelt daaraan wel enkele voorwaarden, zoals een minimumbedrag. Aan instellingen met een goed doel kan ook binnen een bepaalde periode een maximumbedrag worden geschonken, zonder dat de instelling daarover schenkingsrecht hoeft te betalen. Voor een periodieke schenking geldt dat het bedrag dat u voor langere tijd periodiek geeft in zijn geheel aftrekbaar kan zijn voor de inkomstenbelasting. Ook hieraan zijn voorwaarden verbonden. Het bisdom is als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) vrijgesteld van erfbelasting. Er hoeven in geval van een nalatenschap geen successierechten te worden betaald.

Het rekeningnummer van het bisdom Rotterdam is NL30 INGB 0000 4643 04.

Wilt u het bisdom financieel ondersteunen? Wij geven u graag meer informatie.

Mr J.C.G.M. Bakker, algemeen econoom

Koningin Emmaplein 3