Kenmerken waar uw project of activiteit aan moet voldoen om in aanmerking te komen voor financiële ondersteuning

Een project of activiteit komt voor financiële ondersteuning in aanmerking als voldaan wordt aan (de meeste van) de onderstaande kenmerken:

1. Het gaat om een initiatief binnen het bisdom Rotterdam, dat zich richt op meer dan één parochiekern.
  2. Het doel is diaconaal. Het geeft uiting aan zorg, solidariteit en/of verzet ten behoeve van mensen in nood.
  3. Het gaat om mensen in nood, die binnen het werkgebied van het bisdom Rotterdam wonen. De DCI ondersteunt geen ontwikkelingsprojecten in de Derde Wereld of organisaties die zich op heel Nederland richten.
  4. Het project of initiatief heeft relaties met minstens één parochie of instelling voor categoriaal pastoraat in het bisdom Rotterdam.
  5. In beginsel betreft het de financiering van bepaalde, welomschreven activiteiten of onderdelen met een duidelijk begin en eind.
  6. Het gaat om directe noodleniging van een bepaalde doelgroep of om initiatieven die bijdragen aan een verhoogd diaconaal bewustzijn van de geloofsgemeenschap.