Geloofsgesprek en eerste mediaviering vanuit Petruskerk Roelofarendsveen

Door: Bisdom dinsdag 31 januari 2017

Op zondag 5 februari wordt de mediaviering vanuit het bisdom Rotterdam voor het eerst uitgezonden vanuit de Petruskerk in Roelofarendsveen. Pastoor Jack Glas is celebrant. Voorafgaand aan de uitzending van de eucharistie zendt de KRO een geloofsgesprek uit met de pastoor.

“Mijn eerste reactie was: weet de KRO wel dat we een heel modern kerkgebouw hebben?” vertelde pastoor Glas eerder op deze website. “De Petruskerk is een hele mooie kerk, maar hij is heel anders dan de neogotische gebouwen die je vaak op tv ziet. Maar dat was geen probleem en juist goed, omdat daaruit blijkt dat er verschillende kerkgebouwen zijn.”

Het pastoraal team ziet de mediavieringen als een mooie uitdaging en de vrijwilligers hebben de mediavieringen omarmd. Pastoor Glas: “Heel veel mensen vinden het een eer dat onze kerk op tv komt.”

De Petruskerk is onderdeel van de parochiefederatie HH. Clara en Franciscus.

• Zondag 5 februari NPO2
    10.15 uur: Geloofsgesprek met pastoor Jack Glas
    10.30 uur: Eucharistieviering

De afgelopen jaren werden de mediavieringen verzorgd vanuit de St.-Willibrorduskerk (Bodegraven) en de kerk H. Jacobus de Meerdere (Den Haag) door pastoor Dick van Klaveren en pastor Van der Helm.

Wil je al even kennismaken met pastoor Jack Glas? Bekijk het filmpje op katholiekleven.nl.