Bisdom Rotterdam Activiteiten

woensdag 05/10/2022

Meet & greet Kerkbalans

Vanwege de voorbereiding op de Actie Kerkbalans 2023 wordt een meet & greet Kerkbalans gehouden op 5 oktober (19.30-21.30 uur) in het parochiehuis in Berkel en Rodenrijs (Willem Huygensz, Nooreindseweg 104).

Tijdens deze meet & greet worden ervaringsverhalen gedeeld van parochies die in 2022 een eigen lokale folder maakten. Het afgelopen jaar konden parochies gebruik maken van een vernieuwde ondersteuning bij het maken van een lokale folder Kerkbalans. Astrid van der Valk maakte daar gebruik van bij de organisatie van de actie Kerkbalans 2022 in de parochies van Schoonhoven en Haastrecht. Zij vertelt op deze avond over haar ervaringen en gaat daarover graag met u in gesprek.

Voor de diocesane ondersteuning met de lokale folders werkt het bisdom samen met Celine Timmerman en de faciliteiten van De Zalige Zalm. Celine zal deze avond met u kort de stappen doorlopen om te komen tot een eigen lokale folder. Op de avond zijn veel voorbeelden van lokale folders beschikbaar die u kunnen inspireren en nieuwe ideeën kunnen geven.

Tot slot zal Ad Sosef spreken over de opbrengsten van de actie Kerkbalans in 2021. Hij zal ook de nieuwe manier van het online bestellen van de Kerkbalansmaterialen toelichten. En met het oog op de komende actie in 2023 gaat hij graag met u in gesprek over uw ‘rode-lopermoment’. Sinds enkele jaren worden parochies uitgenodigd om een dergelijk startmoment te organiseren, omdat dit vrijwilligers enthousiasmeert en ook kansen biedt als mediamoment.

Voor de verdere uitwisseling zijn er drie richtvragen:

1. Wilt u voor 2023 een eigen lokale folder maken en waarom wel/niet?
  2. Organiseert u als parochie/geloofsgemeenschap een startmoment en hoe ziet dat eruit?
  3. Wilt u in 2023 nieuwe mensen uitnodigen om mee te doen aan Kerkbalans om het draagvlak te verbreden, waarom wel/niet?

Aanmelden is nodig en kan vóór 1 oktober via economaat@bisdomrotterdam.nl.