Bisdom Rotterdam Activiteiten

zaterdag 13/05/2023

Ontmoetingsdag pastoraatgroepen

Op 13 mei van 9.30 tot 13.30 uur vindt de diocesane ontmoetingsdag voor leden van pastoraatgroepen plaats (St. Caeciliakerk, Zocherstraat 90 Rotterdam).

Bisschop Van den Hende verzorgt deze ochtend de inleiding. De bisschop zal spreken over: Hoe kun je als pastoraatsgroep een brug slaan naar verschillende generaties en het evangelie verstaanbaar maken voor wat zij van belang zien in het leven? Hoe betrek je verschillende generaties bij het parochiƫle leven? Hoe maak je ruimte voor hun inbreng, hun geloofsbeleving, zodat aan hen recht wordt gedaan? Wat betekent dit voor het werk en de inzet van pastoraatsgroepen?

De bisschop zal de deelnemers aan deze bijeenkomst, mede aan de hand van enkele voorbeelden, uitdagen om over deze vragen na te denken en met elkaar in gesprek te gaan.

De bijeenkomst is bedoeld voor leden (en aspirant-leden) van pastoraatsgroepen en de pastorale beroepskrachten die leiding geven aan pastoraatsgroepen. Zij ontvingen hiervoor persoonlijk de uitnodiging.

Mail voor meer informatie naar pastoraledienstverlening@bisdomrotterdam.nl