Over Kerkbalans

Kerkbalans is de jaarlijkse terugkerende actie voor geldwerving door parochies

In de Kerk is geld geen hoofdzaak, maar wel noodzaak. Geldwerving is buitengewoon belangrijk. Het bisdom Rotterdam versterkt daarom het netwerk van mensen die in de parochies de geldwerving behartigen. Hiervoor worden bijeenkomsten in de twee vicariaten van het bisdom gehouden en regelmatig vindt ook een diocesane bijeenkomst plaats over geldwerving.

De landelijke actie Kerkbalans wordt jaarlijks gehouden in januari. Het is de grootste fondswervingsactie in het land. De Kerk is het waard om je voor in te zetten en betrokken te zijn! Zie voor meer informatie: www.kerkbalans.nl

Parochies hoeven de actie Kerkbalans niet te beperken tot januari. Sterker nog, het hele jaar door mag de parochie lokaal goede aandacht hebben voor geldwerving. De Actie Kerkbalans Service van het bisdom Rotterdam ondersteunt daarbij:

• Voor hulp bij uw Kerkbalans brief
  • Hulp bij het maken van uw eigen folder
  • Voorbeeldartikelen voor uw parochieblad
  • En meer! Kijk op de webpagina van de Actie Kerkbalans Service van het bisdom Rotterdam wat deze Service voor uw parochie kan betekenen
  • Zie ook de 10 praktische tips om Kerkbalans in uw kerk te organiseren