• LIVESTREAM Chrismamis woensdag 27 maart

Door: Bisdom Rotterdam woensdag 27 maart 2024

De Chrismamis is de jaarlijkse diocesane eucharistieviering waarin de bisschop de oliën zegent en het chrisma wijdt voor de viering van de sacramenten in parochies en instellingen in het bisdom Rotterdam. Ieder is van harte welkom bij de viering op woensdag 27 maart in de kathedraal. De viering kan ook online worden gevolgd als livestream.

• Bisschop en jongeren vieren Palmzondag

Door: Bisdom Rotterdam woensdag 27 maart 2024

Ongeveer veertig jongeren kwamen op Palmzondag samen in Den Haag bij Tour of Faith. De bisschop en jongeren werden verwelkomd door de blauwe zusters in de kerk van de H. Antonius van Padua (Boskantkapel).

• Bisschop zegent de bloemen voor de paus

Door: Bisdom Rotterdam dinsdag 26 maart 2024

Op dinsdag 26 maart zegende bisschop Van den Hende in de Keukenhof de bloemen die voor Pasen naar Rome gaan. De bisschop was hiervoor gevraagd, omdat de Keukenhof in het bisdom Rotterdam ligt.

• Tweede stap naar Roepingenzondag: Oriëntatiedag Vronesteyn

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 22 maart 2024

Op zondag 17 maart vond de Oriëntatiedag van Vronesteyn plaats. De dag was de tweede stap op weg naar Roepingenzondag 21 april. De Oriëntatiedag wordt elk jaar gehouden voorafgaand aan Roepingenzondag.

• Bedevaarten vanuit het bisdom naar de Stille Omgang 2024

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 22 maart 2024

“Het is een dappere onderneming geweest dat u hier in de bus zit.” Op zaterdag 16 maart heet Claudius van ‘t Westende Meeder namens de Rotterdamse organisatie de bijna honderd bedevaartgangers welkom, die met de bus via Rotterdam naar Amsterdam reizen voor de Stille Omgang. Onder hen is een grote groep jongeren. Door grote verkeersdrukte rond Rotterdam hadden de pelgrims een stevige vertraging opgelopen.

• Op donderdagavond 11 april (19.3021.00 uur) is er in de kathedraal in Rotterdam een Sing-In rond bedevaartsliederen, in het bijzonder Marialiederen. Deze avond wordt gehouden vanwege de komst van de relieken van de heilige Bernadette Soubirous (9 t/m 12 april).

• Ontvangst reliek H. Bernadette: Bekijk het landelijke programma

Door: Rkkerk & Bisdom Rotterdam maandag 18 maart 2024

In april komt een schrijn met een reliek van de heilige Bernadette Soubirous vanuit Lourdes naar Nederland. De schrijn maakt tussen 1 en 28 april een rondgang door het hele land. Het landelijke programma is nu bekend en staat op een speciale Nederlandstalige website van Lourdes.

• Pelgrims van hoop - Op weg met het kerkelijk jaar

Door: Katholiekleven.nl maandag 18 maart 2024

In een nieuwe videoreeks op katholiekleven.nl gaan de bisschoppen en hulpbisschoppen in gesprek over het thema hoop. Zij doen dat aan de hand van het kerkelijk jaar. Wat vieren we op de hoogfeesten? En waarom en hoe kunnen deze hoogfeesten ons tot hoopvolle mensen maken?

• Bisschop: “Wat heeft de Kerk van ons nodig?”

Door: Bisdom Rotterdam zaterdag 16 maart 2024

“De bijdragen van alle mensen zijn nodig voor de zending van de Kerk.” Dat zei bisschop Van den Hende tijdens een inleiding in de parochie Pax Christi op 13 maart. Op uitnodiging van het pastoraal team vertelde de bisschop in Woerden over “dienen”. Maar niet alleen dat. De bisschop was gevraagd om daarbij in te gaan op en het te verbinden met collectes.

• Drie dagen Pasen: Vier het mee in de parochie

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 15 maart 2024

“Iedere zondag viert de Kerk de verrijzenis van Christus. En eenmaal per jaar gebeurt dit heel in het bijzonder wanneer we Pasen vieren.” In een folder die speciaal vanwege Pasen wordt verspreid in parochies in het bisdom, wordt uitgenodigd om Pasen samen te vieren in de kerk.