Welkom op bisdomrotterdam.nl/jong

In het bisdom Rotterdam worden veel activiteiten georganiseerd voor jeugd en jongeren. Het diocesane programma kent onder meer de maandelijkse Tour of Faith met de bisschop, de Vuurdoop voor vormelingen, een misdienaarsdag en diaconale acties.

Hiernaast vind je daarover meer informatie. En onderaan deze pagina vind je nieuwsberichten over jongeren.

• Bisschop en jongeren vieren Palmzondag

Door: Bisdom Rotterdam woensdag 27 maart 2024

Ongeveer veertig jongeren kwamen op Palmzondag samen in Den Haag bij Tour of Faith. De bisschop en jongeren werden verwelkomd door de blauwe zusters in de kerk van de H. Antonius van Padua (Boskantkapel).

• De Vuurdoop! gaat naar Nootdorp

Door: Bisdom Rotterdam dinsdag 05 maart 2024

De aanmelding voor de Vuurdoop! is geopend. Begeleiders van vormelingen, vormselwerkgroepen en pastorale teams hebben hierover een brief ontvangen. In de brief maakt de werkgroep die de dag organiseert bekend dat er dit jaar een nieuwe locatie is. De Vuurdoop! gaat naar Nootdorp.

• Maks en Mattheo over hun WJD@Home

Door: Bisdom Rotterdam woensdag 31 januari 2024

Ruim twintig jongeren uit het bisdom Rotterdam namen deel aan WJD@Home op Ameland (26 t/m 28 januari). Onder hen Maks (17) uit Noordwijk en Mattheo (19) uit Leiden. “We hebben echt alles gewonnen dit weekend. Elk spelletje dat er werd gespeeld. Dat verwacht je toch niet?” zeggen ze vrolijk aan het eind van het weekend.

• WJD@Home: ‘Mis je bestemming niet’

Door: Bisdom Rotterdam maandag 29 januari 2024

Van 26 t/m 28 januari waren 80 à 90 jongeren en begeleiders op Ameland voor een weekend lang WJD@Home. Bisschop Van den Hende reisde mee met de bus vanuit Rotterdam als tochtgenoot van de jongeren. Vanuit het bisdom Rotterdam namen ruim twintig jongeren deel aan het landelijke jongerenweekend dat werd georganiseerd onder de vlag van Jong Katholiek.

• WJD@Home: katholieke jongeren welkom voor ‘mini-WJD’ op Ameland

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 05 januari 2024

Opnieuw wordt dit jaar een WJD@Home georganiseerd voor katholieke jongeren. De ‘mini-WJD’ wordt gehouden voor jongeren in de WJD-leeftijd van 16 tot en met 30 jaar. Inschrijven voor de WJD@Home kan tot en met 10 januari.