De Vuurdoop! gaat naar Nootdorp

Door: Bisdom Rotterdam dinsdag 05 maart 2024

Foto: Bisdom Rotterdam

De ontmoetingsdag voor vormelingen wordt gehouden in de H. Bartholomeuskerk

De aanmelding voor de Vuurdoop! is geopend. Begeleiders van vormelingen, vormselwerkgroepen en pastorale teams hebben hierover een brief ontvangen. In de brief maakt de werkgroep die de dag organiseert bekend dat er dit jaar een nieuwe locatie is. De Vuurdoop! gaat naar Nootdorp.

In Nootdorp zijn de vormelingen welkom in de H. Bartholomeuskerk. De dag wordt gehouden op de zaterdag vóór Pinksteren: zaterdagochtend 18 mei.

“In de afgelopen maanden hebben in verschillende parochies in het hele bisdom jongeren het H. Vormsel ontvangen”, schrijft de werkgroep. Ook de komende tijd zullen jongeren gevormd worden. “Deze Vuurdoop is een mooie kans om elkaar te ontmoeten en samen een mooie dag te beleven in de geest van Pinksteren.” De Vuurdoop is een ontmoetingsdag voor vormelingen tot 18 jaar uit de parochies in het bisdom Rotterdam. “Het is voor jongeren een geweldige ervaring om samen te zijn: zoveel jongeren die ook gevormd zijn en die van hun geloof willen getuigen in deze tijd.”

Voorheen werd de Vuurdoop! gehouden in de kathedraal in Rotterdam. Omdat het aantal vormelingen de afgelopen jaren is afgenomen was de kathedraal wat te groot geworden. “De kathedraal werd een te ruime jas voor deze activiteit. In de afgelopen maanden hebben we gezocht naar een nieuwe locatie en deze gevonden in Nootdorp”, legt de werkgroep uit.

“Het programma van De Vuurdoop! blijft. De vormelingen kunnen de kerktoren beklimmen en er zijn workshops. Ook zijn er verschillende heiligen bij ons, starten we met het doorgeven van licht en luisteren we naar de bisschop die het Pinksterverhaal leest. Voor de begeleiders is er een geloofsgesprek met de bisschop of vicaris.”

De Werkgroep De Vuurdoop! bestaat uit: diaken Steef Lokken, Marike Falke, Marc Schaap, Anneke Donkers.