Dit najaar: hulp bij de ledenadministratie

Door: Bisdom Rotterdam donderdag 13 juli 2023

Foto: Unsplash

Instructiebijeenkomsten helpen bij de ledenadministratie

Een goed werkende ledenadministratie is belangrijk voor parochies, omdat daarmee op een makkelijke en moderne manier contact kan worden gehouden met parochianen. Dit najaar wordt vanuit het bisdom hulp geboden bij de ledenadministratie door middel van instructiebijeenkomsten.

De bijeenkomsten zijn voor nieuwe administrateurs die nog niet bekend zijn met DocBase, omdat ze bijvoorbeeld deze functie onlangs hebben aanvaard. Ook is er een aanbod voor administrateurs die al langer actief zijn. Om specifiek ook het werk op de parochiesecretariaten te ondersteunen, is er een aparte bijeenkomst “secretariaat”.

De beheercommissies en administrateurs zijn hiervoor uitgenodigd via een brief aan de parochiesecretariaten. De brief is in afschrift verstuurd aan de parochiebesturen.

“De bijeenkomsten zijn gericht op het bijhouden van de juiste administratie, het zorgvuldig verwerken van gegevens en eenduidig werken binnen de parochie”, schrijven Ad Sosef (Actie Kerkbalans Servicecentrum) en Juré Arends (economaat bisdom) in de uitnodiging. “De bijeenkomst voor de secretariaten is specifiek gericht op het zoeken en vinden van de juiste informatie. De bijeenkomst voor gevorderden is voor administrateurs/vrijwilligers die al langer actief zijn, omdat het goed bij blijven houden van de ledenadministratie belangrijk is en blijft.”

De bijeenkomsten zijn opgenomen in de agenda op de bisdomwebsite.

Aanmelden is nodig en kan via het formulier.

• Bijeenkomst leden administrateurs
    7 september (19.30 - 21.30 uur)
  • Bijeenkomst Kerkbalans administrateurs
    21 september (19.30 - 21.30 uur)