Lees nu de WJD-special van Tussenbeide

Door: Bisdom Rotterdam maandag 25 september 2023

Coverfoto Tussenbeide: Ramon Mangold

Alle hoogtepunten van de WJD komen aan bod in deze Tussenbeide

Tussenbeide staat in een WJD-special uitgebreid stil bij de bijzondere bedevaart die ruim tachtig jongeren uit het bisdom deze zomer maakten. Ze reisden samen met bisschop Van den Hende in tweeëneenhalve week naar de Wereldjongerendagen in Lissabon. Tussenbeide is verzonden aan abonnees en verspreid naar de parochies in het bisdom.

De Wereldjongerendagen zijn telkens weer een hele ervaring. Voor elke deelnemer waren er bijzondere momenten tijdens de reis. Zoals Remco zegt in het blad: “Er zijn herinneringen die we altijd met ons mee zullen dragen. Dat klinkt cliché, maar dat is wel wat er gebeurt als God je aanraakt. En dat heeft Hij gedaan.”

In de WJD-special van Tussenbeide komen alle hoogtepunten van de WJD aan bod: de reis, de avond van barmhartigheid, de ontmoeting met de paus, de nacht op het veld, het Nederlandse programma met catecheses door de bisschoppen en nog veel meer.

Na de WJD gaat de reis verder. Op 4 november wordt er door en voor jongeren een landelijke Katholieke Jongerendag georganiseerd. In het bisdom wordt de reis vervolgd met de Tour of Faith van de bisschop en jongeren en met activiteiten zoals ‘Kom en zie’.

Via een QR-code in het blad en via de link hieronder kunnen parochies een poster met het jongerenprogramma afdrukken.

Tijdens de WJD-reis werd een stuk van de camino gelopen. (Foto: Ramon Mangold)