Netwerk van liefde

Europese gebedsestafette op 9 maart in Nederland

Door: Rkkerk.nl woensdag 21 februari 2024

Foto: Bisdom Rotterdam

Bid mee met het Europese gebed voor vrede en voor de bisschoppensynode

De Raad van Europese Bisschoppenconferenties (CCEE) organiseert tijdens de Veertigdagentijd een gebedsestafette door Europa. Alle 39 Europese landen die aangesloten zijn bij de CCEE zijn gevraagd de mis op te dragen voor de slachtoffers van de oorlogen in Oekraïne en in het Heilige land en voor de bisschoppensynode ‘Voor een synodale Kerk: communio, participatio, missio.’

De Nederlandse kerkprovincie is op zaterdag 9 maart aan de beurt. Meebidden voor vrede en voor de synode kan thuis en ook in alle Nederlandse bisdommen. 9 maart valt deels samen met de “24 uur voor de Heer” (8-9 maart). De plekken in het bisdom Rotterdam die hieraan meedoen, kunnen zich aansluiten bij de gebedsintentie van de CCEE.

Op Rkkerk.nl is het rooster gepubliceerd van eucharistievieringen in de Nederlandse bisdommen. In het bisdom Rotterdam is bisschop Van den Hende celebrant in de eucharistieviering om 12.45 uur in de HH. Laurentius en Elisabeth Kathedraal.

Het gebed is op Aswoensdag, 14 februari van start gegaan in Albanië. De afsluiting vindt plaats op 28 maart in Hongarije. Het is voor de vierde keer dat de CCEE een dergelijke gebedsestafette, gericht op vrede, organiseert.

De eucharistievieringen op zaterdag 9 maart als onderdeel van de Europese gebedsestafette zijn:

• Bisdom Den Bosch
    8.30 uur mis in de St. Janskathedraal in ’s-Hertogenbosch
    Celebrant: Mgr. de Korte.
  • Bisdom Breda
    10.30 uur in de H. Trudokerk, Molenstraat 9, te Zundert, aansluitend aanbidding tot 12.00 uur
    Celebrant Mgr. Liesen (e/o pastoor H. van Geel)
  • Bisdom Rotterdam