Algemeen nieuws

Leonardus Gerardus Josephus (Matthias) Terstappen c.p. overleden

Door: Bisdom Rotterdam donderdag 18 januari 2024

Op zaterdag 13 januari is na een kort ziekbed, gesterkt door het sacrament der zieken, overleden, de eerwaarde pater Leonardus Gerardus Josephus (Matthias) Terstappen, Passionist. Pater Terstappen c.p. werd geboren op 14 mei 1928 te Neer, geprofest op 8 september 1951 en priester gewijd op 5 mei 1957.

Pater Terstappen c.p. werd op 11 mei 1996 op voordracht van zijn provinciaal benoemd tot pastor van het Woon- en Zorgcentrum De Wulverhorst te Oudewater. Met ingang van 15 oktober 1998 werd hem uit deze functie op eigen verzoek eervol ontslag verleend. Het bisdom Rotterdam is hem voor deze pastorale inzet veel dank verschuldigd.

Op donderdag 18 januari was er van 19.00 tot 20.30 uur gelegenheid tot condoleren en afscheid te nemen in De Tuinzaal van De Wulverhorst, Prins Bernhardstraat 2 te Oudewater.

De eucharistieviering bij zijn uitvaart wordt gehouden op vrijdag 19 januari om 10.30 uur in de parochiekerk H. Franciscus van Assisië, Kapellestraat 13 te Oudewater. Na afloop van de viering is er een ontmoeting in Grand Café Broeck, Broeckerstraat 20 te Oudewater.

De begrafenis vindt in besloten kring plaats op het kloosterkerkhof aan de Stationsstraat te Molenhoek.