Algemeen nieuws

Pastorale dienstverlening vernieuwt digitale nieuwsbrief

Door: Bisdom Rotterdam woensdag 03 april 2024

Afbeelding: Mariia Shalabaieva via Unsplash

De vernieuwde nieuwsbrief zal per kwartaal verschijnen met drie uitgaven per werkjaar: september, januari, april

Binnenkort worden de nieuwsbrieven van de pastorale dienstverlening vernieuwd. Ze worden samengevoegd in één digitale nieuwsbrief, waarvoor u zich nu kunt inschrijven. Wilt u op de hoogte blijven, meld u dan aan via de link naar het inschrijfformulier onderaan deze pagina.

Abonnees van de bestaande digitale nieuwsbrieven van de pastorale dienstverlening hebben eenmalig een mail ontvangen met informatie over de vernieuwde nieuwsbrief. Ook personen die in het recente verleden contact hebben gehad met de pastorale dienstverlening ontvingen eenmalig een bericht.

De oude nieuwsbrieven van de pastorale dienstverlening zullen niet meer verschijnen (op een laatste nummer van de nieuwsbrief “dienen” na die binnenkort verschijnt). Ze zijn in het verleden opgezet voor verschillende onderwerpen en verschenen in een wisselende frequentie. Besloten is om de nieuwsbrieven voor de verschillende onderwerpen te bundelen. De vernieuwde nieuwsbrief zal per kwartaal verschijnen met drie uitgaven per werkjaar (september, januari, april) en een extra uitgave wanneer er een bepaalde actualiteit is.

Leren, vieren en dienen zijn drie opdrachten binnen de ene zending van de Kerk (verkondiging, heiliging, diaconie). Mede daarom worden ze samengebracht in één nieuwsbrief. De vernieuwde nieuwsbrief zal ook aandacht hebben voor gemeenschapsopbouw en onderwerpen als jongeren en de missionaire parochie. Verschillende onderwerpen zullen duidelijk herkenbaar van elkaar worden onderscheiden. Dat maakt het mogelijk om snel naar de verschillende berichten te scrollen en ondertussen ook kennis te nemen van andere onderwerpen.

• Aanmelden voor de digitale nieuwsbrief van de pastorale dienstverlening kan via het inschrijfformulier