Algemeen nieuws

Pater Ben Stoffels SJ overleden

Door: Bisdom Rotterdam dinsdag 23 januari 2024

In Nijmegen overleed op 21 januari pater Ben Stoffels, op de leeftijd van bijna 87 jaar. Hij werd geboren op 16 februari 1937 nabij Breda (Ginneken en Bavel). Sinds 1956 maakte hij als religieus deel uit van de orde van de Jezuïeten, sinds 1968 als priester.

Pater Stoffels was verbonden met de pastoraal in het bisdom Rotterdam toen hij woonde in de communiteit van de Jezuïeten in Delft. Lange tijd was hij tevens als spirituaal verbonden aan de priester- en diakenopleiding Bovendonk in Hoeven. In 2018 verhuisde pater Stoffels naar het woon- en zorgcentrum Aqua Viva in Nijmegen.

Op zaterdag 27 januari wordt in de kerk van het Heilig Sacrament te Nijmegen (Heyendaalseweg 300) de eucharistieviering bij zijn uitvaart gehouden (14.30 uur) waarna de begrafenis van pater Stoffels zal plaatsvinden op het kerkhof Jonkerbos.