Marriage Course

Voor (aanstaande) echtparen

De Marriage Course is voor alle (aanstaande) echtparen die willen werken aan een sterke en blijvende relatie. Tijdens de cursus ga je in een ontspannen sfeer met zijn tweeën in gesprek over wat echt belangrijk is voor je relatie, en je verwachtingen voor de toekomst. De cursus is herkenbaar, eerlijk en opbouwend - en met een flinke scheut humor.

De eerste avond bestaat uit een inleiding en gesprek over de betekenis van het sacrament van het huwelijk. De Marriage Course behandelt daarna praktische onderwerpen die in het huwelijk een belangrijke rol spelen:

• Communicatie: praten en luisteren
  • Toewijding: tijd voor elkaar nemen
  • Gezonde familierelaties: omgaan met ouders en schoonouders
  • Conflicten oplossen: omgaan met boosheid, elkaars verschillen ontdekken, en elkaar vergeven
  • Liefde in actie: de vijf talen van de liefde
  • Liefde levendig houden: vriendschap en seksualiteit
  • Gedeelde doelen en waarden
  • Gelijkwaardigheid en verbondenheid

Na het eten gaan we samen aan de slag met het thema van de avond. We kijken daarbij telkens met alle deelnemers samen naar korte, inspirerende inleidingen. Daarbij delen ook deelnemers van eerdere cursussen hun ervaringen. Vervolgens praat ieder stel onderling door over de vragen in het cursusmateriaal. Geen vraag blijkt te gek om te stellen… en om serieus te bespreken.

Cursussen

Marriage Course online

De Marriage Course wordt online gehouden:

• Aanmelden is mogelijk zodra een nieuwe online cursus start. De nieuwe data worden hier gepubliceerd zodra deze bekend zijn. Het gaat om bijeenkomsten vanaf 19.45 uur tot 22.00 uur.
  • De cursus is opgezet voor stellen die willen gaan trouwen én voor reeds langer gehuwden. Er is evenmin een beperking aan het aantal deelnemers: ieder paar kan zich aanmelden.
  • Kosten: € 25,25 per paar.

Marriage Course op locatie

De Marriage Course wordt niet alleen online gehouden, maar ook op locatie. Vanuit de parochies Sint Jan de Doper (omgeving Gouda) en Franciscus en Claraparochie (omgeving Nieuwkoop) en de Heilige Lodewijk (Leiden) vindt de Marriage Course plaats op acht vrijdagavonden. De kosten hiervoor zijn € 200 per paar.

Voor meer informatie mail naar marriagecourse@sintjandd.nl.

Tot slot

• Maak als aanstaand echtpaar zo snel mogelijk ook een afspraak met degene die in de parochie waar je gaat trouwen verantwoordelijk is voor de parochiële huwelijksvoorbereiding, waaronder de voorbereiding van de kerkelijke viering (mocht je dat nog niet hebben gedaan).

Voor inhoudelijke vragen kun je terecht bij de werkgroep, via een mail naar Silvia de Haan.