Werkgroep huwelijk en gezin

De diocesane werkgroep voor huwelijk en gezin ondersteunt parochies met een diocesaan aanbod

De huwelijksvoorbereiding van het bisdom Rotterdam wordt sinds 2016 bisdombreed georganiseerd en gecoördineerd door de diocesane werkgroep voor huwelijk en gezin. Deze werkgroep werd opgericht in het verlengde van de twee bisschoppensynodes over huwelijk en gezin, die op uitnodiging van paus Franciscus in Rome werden gehouden (oktober 2014 en oktober 2015), en in het licht van uitwisseling en gesprekken in de Priesterraad.

Inhoudelijk is huwelijksvoorbereiding gebaseerd op de Premarriage Course en de Marriage Course van Alpha Nederland. Deze cursussen vormen geen vervanging van de huwelijksvoorbereiding in de parochies, maar zijn een zeer nuttige en vooral praktische aanvulling ervan.

De Premarriage Course en Marriage Course zijn bedoeld voor alle (aanstaande) echtparen die willen werken aan een sterke en blijvende relatie. Tijdens de cursus ga je, in een ontspannen sfeer, met zijn tweeën, in gesprek over wat echt belangrijk is voor je relatie, en je verwachtingen voor de toekomst. De cursus is herkenbaar, eerlijk en opbouwend - en met een flinke scheut humor.

Voor inhoudelijke vragen kun je terecht bij de werkgroep huwelijk en gezin, via een mail naar Silvia de Haan.