Bisdom Rotterdam Activiteiten

woensdag 20/09/2023

Meet & greet Kerkbalans

Op woensdag 20 september vindt een meet & greet Kerkbalans plaats voor iedereen die betrokken is bij de organisatie van de actie Kerkbalans. “Geef vandaag voor de Kerk van morgen.” Met die oproep houden parochie(s) de actie Kerkbalans. De inkomsten van vandaag moeten de geloofsgemeenschappen in staat stellen om nu en in de toekomst samen Kerk te zijn.

In oktober van 2023 en 2024 vindt in Rome de bisschoppensynode plaats ‘Voor een synodale Kerk: communio, participatio, missio’. De drie trefwoorden (communio, participatio, missio) gaan over onze verbondenheid met elkaar rond Christus, over participeren en de missie van de Kerk. Ook de financiële bijdragen van parochianen kunnen we in dit verband zien. Een bijdrage aan de actie Kerkbalans is een uitdrukking van verbondenheid en ondersteunt de missie van de Kerk.

“Geef vandaag voor de Kerk van morgen” betekent dat we ons nu samen inzetten voor de actie Kerkbalans. Het actie Kerkbalans Servicecentrum organiseert daarom deze meet & greet met uitwisseling, ontmoeting en inspiratie.

Programma (19.30-21.30 uur)

H. Josephkerk, Antoniuszaal
Aalberseplein 2, Gouda

19.00 uur Inloop
19.30 uur Welkom door Daphne van Roosendaal
19.35 uur Resultaten actie Kerkbalans 2023 door Ad Sosef
19.55 uur Ervaringen en verdere mogelijkheden van de eigen lokale Kerkbalansfolder door Celine Timmerman
20.10 uur Pauze en presentatietafel Kerkbalansfolders
20.30 uur Onderling in gesprek aan de hand van twee vragen
21.00 uur Plenaire terugkoppeling
21.10 uur Hoe belangrijk is de actie Kerkbalans precies voor de financiering van de activiteiten van parochies?
21.30 uur Afsluiting