Bisdom Rotterdam Activiteiten

zondag 17/03/2024

Oriëntatiedag Vronesteyn 2024

Onderzoek je roeping, Doe dat samen met Vronesteyn. Op zondag 17 maart houdt Vronesteyn een oriëntatiedag over de priester- en diakenopleiding in het bisdom Rotterdam. Het is niet altijd gemakkelijk je roeping te onderscheiden. Vronesteyn wil mannen (18-45 jaar) daarbij helpen. Roept God jou tot het ambt van priester of diaken ten dienste van de parochies in het bisdom? Meld je aan!

Aanmelden voor deze middag kan via rector Broeders. De Oriëntatiedag wordt op Vronesteyn gehouden vanaf 14.00 uur tot 17.00 uur.

Tijdens de Oriëntatiedag kunnen mannen (18-45 jaar) die nadenken over het priesterschap of diaconaat in gesprek met rector Broeders over hoe je je roeping serieus kunt onderzoeken en over hoe de diocesane roeping van priesters en diakens allereerst in het leven van de parochies gestalte krijgt.

“Het is niet altijd gemakkelijk de eigen roeping te onderscheiden”, zegt paus Franciscus (boodschap Roepingenzondag 2019). Zeker niet in onze geseculariseerde en drukke werkelijkheid. Vronesteyn wil daarom mannen helpen die nadenken over de vraag of God hen roept tot het ambt van priester of diaken ten dienste van de parochies.

Dus vraag je je af of God jou roept tot het ambt van priester of diaken ten dienste van de parochies in het bisdom? Onderzoek je roeping. Doe dat samen met Vronesteyn. Neem contact op met rector Broeders.

Priester of diaken worden?

Bekijk de video van bisschop Van den Hende. “Priesters en diakens vullen elkaar aan in de dienst voor onze parochies”, zegt de bisschop. “Ze zijn voortrekkers, maar niet degenen die alles zelf moeten doen. Want juist door hun dienstwerk is het de bedoeling dat alle gedoopten zich bewust zijn van hun taak.”