Bisdom Rotterdam Activiteiten

woensdag 10/01/2024

Woord van God

Priesters, diakens, pastoraal werkers zijn door bisschop Van den Hende uitgenodigd voor twee bijeenkomsten die worden gehouden in het kader van het op weg zijn als bisdom met het thema nieuwe evangelisatie, in de aanloop naar het 70-jarig jubileum van het bisdom (2026). Verkondiging is onderdeel van de drievoudige zending van de Kerk. In deze bijeenkomsten wordt daarbij stilgestaan.

• Woord van God: Wat doet het Woord van God met ons?

Op initiatief van paus Franciscus viert de Kerk sinds 2020 de Zondag van het Woord van God, op de derde zondag door het jaar. Diaken dr. Vincent de Haas zal voorafgaand aan deze zondag (21 januari 2024) een inleiding houden. Vanwege het B-jaar zal hij ingaan op het evangelie volgens MatteĆ¼s. Wat doet het Woord van God met ons? Hoe spreekt het ons aan?

Locatie:
Vronesteyn