Algemeen nieuws

Actie Kerkbalans peilt: Wat vindt u belangrijk?

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 04 oktober 2019

Foto: Bisdom Rotterdam

Landelijke peiling naar de ‘waarde van de kerk’

De Actie Kerkbalans houdt een landelijke peiling naar de ‘waarde van de kerk’. De peiling bestaat uit een aantal korte vragen en kost ongeveer tien minuten tijd. Kerkleden worden van harte uitgenodigd om mee te doen en de peiling door te sturen naar anderen voor wie hij ook interessant is.

De peiling is gericht op mensen die op enige manier betrokken zijn bij een lokale parochie of gemeente van de vier kerkgenootschappen die samenwerken in Actie Kerkbalans. Dit zijn de Rooms-Katholieke Kerk, de Protestantse Kerk in Nederland, de Oud-Katholieke Kerk en de Evangelische Broedergemeente.

Vragen in de peiling zijn onder meer: Hoe belangrijk is het vieren van de sacramenten in de kerk? Hoe belangrijk is het omzien naar elkaar? En hoe belangrijk vindt u het om missionair actief zijn uw stad of dorp?

De uitkomsten worden bekendgemaakt bij de start van Actie Kerkbalans op vrijdag 17 januari 2020.