Algemeen nieuws

Actie Kerkbalans start extra campagne ter ondersteuning van parochies in coronatijd

Door: Bisdom Rotterdam woensdag 10 juni 2020

‘Juist nu veel mensen pastorale en/of diaconale hulp nodig hebben, lopen de inkomsten terug’

Actie Kerkbalans ondersteunt parochies en gemeenten elk jaar met materiaal en met communicatie in de landelijke media. Het landelijke campagneteam komt nu met een extra campagne. Parochies en kerken konden de afgelopen maanden geen collectes houden. “Juist nu veel mensen pastorale en/of diaconale hulp nodig hebben, lopen de inkomsten terug”, schrijft het campagneteam op Kerkbalans.nl.

Het campagneteam heeft daarom met ‘Omzien naar elkaar’ materialen ontwikkeld die op Kerkbalans.nl kunnen worden gedownload. Hiermee kunnen kerkleden worden gevraagd om een gift over te maken in deze tijd van corona en de anderhalvemeter samenleving.

Dominee René de Reuver, scriba van de Protestantse Kerk in Nederland, schrijft op Kerkbalans.nl: “Omzien naar elkaar betekent elkaar zien door de ogen van God. Omzien naar elkaar is daarom niet zomaar iets. Het raakt aan onze roeping en heeft te maken met de diepe geloofservaring dat God ons ziet door de ogen van een ander! Ik steun de Extra Actie Kerkbalans om juist in deze tijd het ook financieel mogelijk te maken elkaar te zien door de ogen van God.”

Bisschop Van den Hende zegt als voorzitter van de Nederlandse Bisschoppenconferentie: “Zoals we met ons geloof en onze beschikbare talenten bijdragen aan het leven van de Kerk, is het tevens onze roeping om van onze financiële middelen te delen met de gemeenschap van de Kerk. De actie Kerkbalans nodigt ons daartoe uit. Alleen samen kunnen we in kracht van de Heilige Geest het werk van de Kerk volbrengen.”

Met Actie Kerkbalans vragen vier kerkgenootschappen elk jaar hun leden om een bijdrage voor de eigen kerk. Dat zijn de Rooms-Katholieke Kerk, de Protestantse Kerk, de Oud-Katholieke Kerk en de Evangelische Broedergemeente.