Algemeen nieuws

Aloysius Martinus Poot o.f.m. overleden

Door: Bisdom Rotterdam dinsdag 26 april 2022

Op woensdag 20 april is op 89-jarige leeftijd overleden, de zeereerwaarde pater Aloysius Martinus Poot, Minderbroeder Franciscaan. Louis Poot o.f.m. werd geboren op 27 augustus 1932 te Utrecht en priester gewijd op 8 maart 1959. Pater Poot o.f.m. was verbonden met de pastoraal van het bisdom Rotterdam.

Met instemming van zijn provinciaal werd hij in 1985 benoemd tot priester-assistent in de parochie H. Joseph te Rotterdam. Met ingang van 1 mei 1992 werd hem uit deze functie eervol ontslag verleend. Per 1 september 1993 volgde zijn benoeming tot pastoor van de parochie O.L. Vrouw Onbevlekt Ontvangen te Rotterdam. Naast deze functie werd hij per 1 oktober 1997 tevens benoemd tot administrator van de parochie St. Bavo te Rotterdam. Op 1 september 1999 werd hem uit deze functies op zijn verzoek en met instemming van zijn provinciaal eervol ontslag verleend. Het bisdom Rotterdam is hem voor deze inzet veel dank verschuldigd.

De eucharistieviering bij gelegenheid van zijn uitvaart zal plaatsvinden op 28 april om 14.30 uur in de H. Jozefkerk, Heumenseweg 32 te Alverna/ Wijchen, waarna aansluitend de begrafenis zal plaatsvinden op het kerkhof van de broeders in Alverna. Vanaf 14.00 uur is er in de kerk gelegenheid tot afscheid nemen.