Algemeen nieuws

Bartholomeus Mattheus Vergouwe overleden

Door: Bisdom Rotterdam donderdag 03 september 2020

Op zondag 30 augustus 2020 is op 93-jarige leeftijd overleden de eerwaarde heer Bartholomeus Mattheus Vergouwe (Bart), diaken van het bisdom Rotterdam, geboren op 16 augustus 1927 te Rotterdam en diaken gewijd op 4 februari 1989.

Bart Vergouwe werd na zijn wijding benoemd tot diaken in het R.K. Verzorgingshuis Dorpsveld te Rotterdam. Op 1 september 1995 werd hem uit deze functie vanwege zijn leeftijd eervol ontslag verleend en tevens ontslag uit de gewone ambtsbediening van het bisdom Rotterdam. Diaken Vergouwe verleende na zijn emeritaat nog vele assistenties.

Bij zijn wijding is gekozen voor de evangelietekst uit Lucas 4, 14-24. Dat het Schriftwoord in Christus is vervuld en dat de verkondiging daarvan ook weerstand oproept. Dit is voor diaken Vergouwe altijd tot oriëntatie gebleven.

De eucharistieviering bij gelegenheid van zijn uitvaart wordt gehouden op zaterdag 5 september 2020 om 12.30 uur in de St. Petrus’ Bandenkerk, Kerkplein 5 te Driebergen-Rijsenburg.