Algemeen nieuws

Bestel nu de geautoriseerde vertaling van de exhortatie Gaudete et exsultate

Door: Rkkerk.nl maandag 30 juli 2018

Voorkant van de uitgave die verscheen bij Rkkerk.nl

De apostolische exhortatie van paus Franciscus over de roeping tot heiligheid en andere documenten.

‘Gaudete et exsultate’ is de apostolische exhortatie van paus Franciscus over de roeping tot heiligheid in de wereld van vandaag. De door de Nederlandse Bisschoppenconferentie geautoriseerde vertaling is nu te bestellen als onderdeel van Kerkelijke Documentatie 2018 nr. 1. De uitgave bevat ook de vertaling van enkele andere belangrijke documenten.

Paus Franciscus wijst er in zijn nieuwste exhortatie op, dat de heiligen niet alleen diegenen zijn die de Kerk zalig of heilig heeft verklaard, maar ook bijvoorbeeld “ouders die met grote liefde hun kinderen opvoeden, mannen en vrouwen die hard werken om hun familie te onderhouden, de zieken, oudere religieuzen die hun glimlach hebben behouden.” Je kunt groeien in heiligheid door kleine gebaren. Door geduld te hebben, aandacht, door vriendelijkheid en door af te zien van geroddel. Niet alleen door grote keuzes en bekering, maar ook door meer volmaakt te doen wat je al deed. De vertaling van de exhortatie is voorzien van een aantal handige bijlagen, zoals een trefwoordenlijst, die het bestuderen er van gemakkelijker maken.