Algemeen nieuws

Bezoek de vernieuwde website martelarenvangorcum.nl

Door: Bisdom vrijdag 26 mei 2017

Schermafdruk van de vernieuwde website.

Op de nieuwe website voor het heiligdom in Brielle komen vaderlandse geschiedenis en hedendaags geloof samen

De website van het Bedevaartsoord HH. Martelaren van Gorcum is vernieuwd. “We gedenken dit jaar dat 150 jaar geleden de Martelaren van Gorcum heilig zijn verklaard”, vertelt algemeen econoom John Bakker. Hij is lid van de Bisschoppelijke Brielse Commissie die de zorg heeft voor het goed beheer van het heiligdom.

“Goed beheer is niet alleen het goed in stand houden van de opstallen van het heiligdom, van bedevaartskerk tot ommegang, maar het betekent ook het blijvend onder de aandacht brengen van het heiligdom bij de mensen. Eenieder die interesse heeft in deze unieke plek met de zo bijzondere geschiedenis van de negentien geestelijken die hun leven hebben geven, kan nu de weg daarnaartoe nog beter vinden. De nieuwe website ontsluit het heiligdom in de hoop dat velen, om welke reden dan ook, gemotiveerd worden om een bezoek te brengen aan deze zo speciale plek.”

Op het heiligdom komen vaderlandse geschiedenis en hedendaags geloof samen. John Bakker: “Het heiligdom is een historische plaats. In de kerk kun je je laten raken door de sfeer van stilte en gebed en je kunt je even losmaken van de drukke buitenwereld wanneer je een bezoek brengt aan de ommegang. Kijkend op de website ben je als het ware reeds ter plaatse in Brielle en dat is heel mooi.”

De website bevat korte informatie over de geschiedenis, een agenda en nieuws en een contactmogelijkheid. Bezoek de website op www.martelarenvangorcum.nl