Algemeen nieuws

Bisdom publiceert Jaarverslag 2016

Door: Bisdom maandag 17 juli 2017
Het Jaarverslag bevat het jaaroverzicht 2016, de jaarrekening 2016 en kerngegevens van het bisdom

Het Bisdom Rotterdam publiceert het Jaarverslag 2016. Hierin is opgenomen het jaaroverzicht 2016, de jaarrekening 2016 en kerngegevens van het bisdom. In het bijzonder is dit jaar opgenomen de ‘Prognose pastorale beroepskrachten parochiepastoraat 2020’. Deze prognose volgt op de eerdere prognose, die onderdeel was van het traject Samenwerking Geboden (SG). Deze prognose van destijds komt bijna overeen met de feitelijke gegevens van 2015. In 2016 is een nieuwe prognose opgesteld. Deze werd in februari 2017 besproken met de moderatoren van de pastorale teams van het vicariaat Rotterdam en het vicariaat Den Haag.

De ‘Prognose pastorale beroepskrachten parochiepastoraat 2020’ is paragraaf 5 in de brochure (vanaf pagina 30). De gegevens zijn voor belangstellenden ook op de website van het bisdom geplaatst bij de kerngegevens van het bisdom.

Het Jaarverslag 2016 opent met een voorwoord van Mgr. Van den Hende. Daarna volgt het jaaroverzicht 2016. Hierin is onder meer aandacht voor het heilig jaar van de barmhartigheid, het 60-jarig jubileum van het bisdom (1956-2016) en de Wereldjongerendagen. Het jaaroverzicht schrijft over (diaconale) werkbezoeken van de bisschop en speciale vieringen, waaronder de chrismamis en priester- en diakenwijdingen. Elke maand wordt de agenda van de bisschop op de bisdomwebsite gepubliceerd. Het jaaroverzicht achterin in de brochure is in het verlengde daarvan opgesteld.

Pastorale beroepskrachten, parochiebesturen en besturen van PCI’en ontvangen het Jaarverslag 2016 per post. Parochiebesturen en besturen van PCI’en ontvangen één exemplaar van deze brochure. Extra exemplaren kunnen worden opgevraagd via E bureau@bisdomrotterdam.nl. De brochure kan ook worden gedownload op www.bisdomrotterdam.nl.