Algemeen nieuws

Bisdom Rotterdam geeft diaconale kalender uit

Door: Bisdom woensdag 22 november 2017

Foto: Peter van Mulken

Kleurrijke diaconale kalender met belangrijke data en inspirerende voorbeelden

Het bisdom Rotterdam geeft een kleurrijke diaconale maandkalender uit voor 2018 en 2019. Op de kalender staan data die voor diaconie relevant zijn, zoals kerkelijke gebedsdagen, missionaire acties op het collecterooster en feestdagen van diaconale heiligen. Handig voor mensen die in het bisdom werken aan diaconie. Zowel beroepskrachten, als vrijwilligers in bijvoorbeeld PCI-besturen en Missie, Ontwikkeling en Vrede-groepen.

Behalve belangrijke data bevat de kalender inspirerende voorbeelden van diaconale initiatieven in het bisdom. “Je kunt hem opengevouwen op je bureau zetten. Op de ene pagina vind je belangrijke data, op de andere pagina een beschrijving van een van de zestien projecten die zijn aangemeld voor de Diaconieprijs 2017”, legt Jan Maasen medewerker diaconie van het bisdom Rotterdam uit.

Hij hoopt dat de kalender enthousiasme en nieuwe ideeën genereert om aan de slag te gaan met diaconie in eigen omgeving. “Wellicht staan er dagen vermeld die aanspreken en aanleiding geven tot een nieuwe activiteit. De zestien projecten die bij de kalender zijn opgenomen, zijn informatief en aanstekelijk. Is er een project bij, waarvan je denkt: “Dat kunnen wij ook!” laat je inspireren, volg na en plan in.”

De zestien projecten die in de kalender zijn opgenomen, waren door initiatiefnemers aangemeld voor de diaconieprijs Brood en Rozen 2017. Deze prijs zet de sociale inzet van parochies in de schijnwerper en is een uiting van waardering voor alle vrijwilligers die zich bekommeren om mensen in nood, dichtbij en ver weg.

Steun het Fonds 'Diaconie en caritas'

Het bisdom Rotterdam onderneemt in een complexe wereld in samenwerking met de parochies activiteiten om de aandacht voor de medemens concreet te maken in diaconie en caritas. Zo wordt antwoord gegeven op de oproep van Jezus om te zorgen voor onze naaste. Uw financiële bijdrage maakt het mogelijk in solidariteit met mensen in nood te werken aan maatschappelijke problemen en in dienstbaarheid aan de samenleving de sociale rechtvaardigheid te bevorderen.

Uw gift voor het diocesane Fonds ‘Diaconie en caritas’ is van harte welkom!

Uw gegevens

Als u de bovenstaande velden niet invult, doneert u anoniem.

Met een bedrag van: