Algemeen nieuws

Bisschop benoemt nieuwe bisschoppelijk vicaris voor vicariaat Den Haag

Door: Bisdom vrijdag 07 april 2017

Vanaf het hoogfeest van Pinksteren (4 juni 2017) gaat de zeereerwaarde heer A.J. (Lex) van Deelen (1951) in deeltijd (0.2 fte) de taak van bisschoppelijk vicaris vervullen voor het vicariaat Den Haag. De benoeming geldt voor een periode van drie jaar.

Pastoor van Deelen werd in 1998 tot priester gewijd en is momenteel werkzaam als moderator/pastoor van de parochies in Rijswijk, Voorburg en Leidschendam die samen de parochiefederatie Vlietstreek vormen.

Bisschop Van den Hende: “Sinds 1 januari 2013 bestaat het bisdom Rotterdam uit twee vicariaten, het vicariaat Rotterdam en het vicariaat Den Haag. Ik ben pastoor Lex van Deelen dankbaar dat hij de benoeming van bisschoppelijk vicaris voor het vicariaat Den Haag heeft willen aanvaarden. Als pastoor en moderator heeft de nieuwe vicaris ruime pastorale en bestuurlijke ervaring. Ik ben ervan overtuigd dat hij de verantwoordelijke taak van bisschoppelijk vicaris met vrucht zal vervullen.”

Vicaris Van Deelen volgt Mgr. dr. Verbakel op, die sinds 1 januari 2016 de taak van vicaris van Den Haag heeft waargenomen, naast zijn werkzaamheden als vicaris-generaal en als parochiepriester in de Sint Ursulaparochie te Delft en de parochie O.L.Vrouw van Sion (Den Hoorn, Maasland en Schipluiden).