Algemeen nieuws

Boodschap van de paus voor Wereldmissiedag 2017

Door: Rkkerk.nl zaterdag 21 oktober 2017

Zondag 22 oktober is Wereldmissiedag. Op deze zondag wordt in de rooms-katholieke parochies gecollecteerd voor MISSIO. MISSIO is het katholieke solidariteitsfonds van de wereldkerk. De boodschap van paus Franciscus voor Wereldmissiedag is in vertaling beschikbaar.

“Ook dit jaar roept Wereldmissiedag ons bijeen rond de persoon van Jezus ‘de eerste en grootste evangelisator’,” schrijft paus Franciscus. “Jezus, die ons voortdurend uitnodigt om het evangelie van de liefde van God de Vader in de kracht van de Heilige Geest te verkondigen. Deze dag nodigt ons uit opnieuw na te denken over de zending in het hart van het christelijk geloof. De Kerk is immers van nature missionair; als zij dat niet was, dan zou zij niet meer de Kerk van Christus zijn, maar een van de vele andere verenigingen, die vrij snel haar eigen doel zou bereiken en verdwijnen.”

De door de Nederlandse Bisschoppenconferentie geautoriseerde vertaling kan worden gedownload op de website van de Kerkprovincie.