Algemeen nieuws

Brief Nederlandse bisschoppen aan Koptische bisschop Arseny

Door: Bisdom zaterdag 15 april 2017

Namens de Nederlandse Bisschoppenconferentie heeft bisschop Van den Hende deze week een brief geschreven aan bisschop Arseny van de Koptische Orthodoxe Kerk in Nederland. Aanleiding van de brief waren de aanslagen op Palmzondag op twee Koptische kerken in Egypte. Daarbij vielen tientallen doden en ongeveer honderd gewonden. De koptisch-christelijke Kerk in Egypte is geregeld het doelwit van aanslagen.

“Namens de Rooms-Katholieke Bisschoppenconferentie in Nederland wil ik aan u ons medeleven overbrengen,” zo schrijft mgr. Van den Hende, voorzitter van de Bisschoppenconferentie. “Met u zijn wij geschokt over hetgeen de Koptische christenen is aangedaan. Heel bijzonder in de komende dagen, waarin wij het verlossend lijden en sterven van Jezus Christus gedenken en Zijn verrijzenis vieren, beloven wij met u in gebed verbonden te zijn.”