Algemeen nieuws

Caspar Wilhelmus Maria Schmidt overleden

Door: Bisdom Rotterdam maandag 24 september 2018

Op zaterdag 22 september 2018 is, voorzien van het H. Sacrament der zieken overleden, de eerwaarde heer Caspar Wilhelmus Maria Schmidt, diaken van het bisdom Rotterdam, geboren op 1 september 1928 te Leiden en diaken gewijd op 18 november 1984.

Diaken Schmidt werd na zijn wijding benoemd in de parochie St. Lodewijk te Leiden. In februari 1985 werd hij benoemd, met als opdracht een verdere oriƫntatie in de pastoraal, in de parochie St. Petrus te Leiden met het oog op zijn inzet voor Huize Roomburgh. In 1987 werd hij opnieuw benoemd in de parochie St. Lodewijk te Leiden en werd zijn benoeming voor huize Roomburgh te Leiden bevestigd. In 1990 werd deze benoeming aangevuld met een pastorale opdracht voor Huize Rustenborch te Oegstgeest en St. Elisabeth gasthuishof te Leiden. In 1994 werd hem eervol ontslag verleend van zijn werkzaamheden voor de parochie H. Lodewijk te Leiden. Aan zijn werkzaamheden als diaken in verschillende verzorgingshuizen werd in 1995 het verpleeghuis Wijckerslooth te Oegstgeest toegevoegd.

Op 1 september 2003 werd hem bij gelegenheid van zijn 75e verjaardag eervol ontslag verleend uit al zijn pastorale benoemingen en tevens uit de gewone ambtsbediening van het bisdom Rotterdam.

Diaken Schmidt heeft zich vierendertig jaar als diaken ingezet voor het bisdom Rotterdam. Voor zijn inzet en betrokkenheid is het bisdom hem dankbaar.

Diaken Cas Schmidt was een bescheiden mens, vriendelijk en zorgzaam in de omgang. Hij heeft zijn diaconaat gestalte gegeven in trouw aan de Kerk, in doorleefde verbondenheid met Christus Dienaar.

Gelegenheid tot afscheid nemen is op donderdag 27 september 2018 van 19.00 tot 20.00 uur in de kapel van R.K. Zorgcentrum Roomburgh, Hof van Roomburgh 46 te Leiden. De eucharistieviering bij gelegenheid van zijn uitvaart wordt gehouden op vrijdag 28 september 2018 om 11.00 uur in dezelfde kapel. Aansluitend zal de begrafenis omstreeks 12.30 uur plaatsvinden op de R.K. begraafplaats Zijlpoort, Haven 64 te Leiden. Na de begrafenis is er gelegenheid tot condoleren in de lounge van het Zorgcentrum.