Algemeen nieuws

Catharina Anna Maria Engel-Senders overleden

Door: Bisdom Rotterdam woensdag 24 april 2019

Op zondag 21 april 2019 is geheel onverwachts overleden, Catharina Anna Maria Engel-Senders (Toos) gepensioneerd pastoraal werker van het bisdom Rotterdam, geboren op 6 augustus 1943 te Veldhoven.

Toos Engel werd op 1 juni 2005 door de bisschop van Rotterdam aangesteld als pastoraal werker ten behoeve van de toenmalige Emmausparochie (thans parochie De Vier Evangelisten) te Den Haag. Met ingang van 1 augustus 2008 werd haar uit deze functie eervol ontslag verleend wegens het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd en werd de pastorale zending ingetrokken.

Toos Engel was met hart en ziel werkzaam in de pastoraal. Zij was intensief betrokken bij de catechese, kende veel parochianen bij naam en wist velen voor te bereiden op hun opname in de Kerk.

De eucharistieviering bij gelegenheid van haar uitvaart wordt gehouden op vrijdag 26 april 2019 om 11.00 uur in de kerk HH. Antonius en Lodewijk, Leyweg 930 (ingang Fluitenbergstraat) te Den Haag. Aansluitend wordt mevrouw Engel rond 13.00 uur begeleid naar haar laatste rustplaats op de algemene begraafplaats Naaldwijk, Zandhaver 2 te Naaldwijk. Hierna is er gelegenheid tot condoleren en een samenzijn.