Algemeen nieuws

Centrum Vronesteyn start studiejaar 2017-2018

Door: Bisdom maandag 04 september 2017

Glas-in-lood-raam van Christus en Petrus in de kapel van Vronesteyn. (Foto: Peter van Mulken)

6 priesterstudenten en 7 diakenstudenten voor het bisdom Rotterdam

Op woensdag 6 september opent Centrum Vronesteyn het nieuwe studiejaar voor de priesterstudenten en diakenstudenten van het bisdom Rotterdam. Het studiejaar wordt geopend met een eucharistieviering in de kapel van Vronesteyn. In deze viering is Mgr. Van den Hende hoofdcelebrant. Rector Broeders en andere leden van de staf concelebreren. De opening van het studiejaar wordt afgesloten met een gezamenlijke maaltijd.

Bij de start van dit studiejaar is er 1 nieuwe priesterstudent voor het bisdom Rotterdam. In totaal zijn er dit studiejaar 6 priesterstudenten en 7 diakenkandidaten voor het bisdom Rotterdam. Op 18 november 2017 zullen priesterstudent Daan Huntjens en diakenstudent Peter Winnubst de diakenwijding ontvangen.

Centrum Vronesteyn is het diocesane Centrum voor priester- en diakenopleiding van het bisdom Rotterdam. Het Centrum Vronesteyn heeft geen eigen studieroute. De studenten zijn verbonden met verschillende opleidingsinstellingen.

• 2 priesterstudenten en 6 diakenstudenten, seminarie Bovendonk te Hoeven
  • 3 priesterstudenten te Utrecht
  • 1 priesterstudent heeft zijn studie en vorming afgerond en bereidt zich voor op de diakenwijding
  • 1 diakenstudent heeft zijn studie en vorming afgerond en bereidt zich voor op de diakenwijding

Centrum Vronesteyn in Voorburg is het vormingshuis voor priesterstudenten en diakenstudenten van het bisdom Rotterdam. Het is tevens het woonhuis van de rector en van priesterstudenten. Komend jaar zullen er 5 priesterstudenten wonen.

Uw gift

Centrum Vronesteyn is het diocesane Centrum voor priester- en diakenopleiding van het bisdom Rotterdam. Steun Vronesteyn bij de start van het studiejaar. Het functioneren van het centrum brengt de nodige kosten met zich mee. Hulp, zowel geestelijk door gebed als materieel, is steeds opnieuw nodig.

U kunt uw bijdrage overmaken naar het Centrum voor priesteropleiding en diakenopleiding Vronesteyn: NL29 INGB 0000 3656 73, Park Vronesteyn 14, 2271 HS Voorburg. Vermeld s.v.p. ook uw naam en adresgegevens, zodat wij u kunnen bedanken en op de hoogte kunnen houden over Vronesteyn.