Algemeen nieuws

Collecteschema 2022 verzonden aan parochies

Door: Bisdom Rotterdam woensdag 22 september 2021

Afbeelding Givt-app.

Concrete doelen waarvoor een bijdrage vanuit de Nederlandse kerkprovincie wordt gevraagd

Parochiebesturen in het bisdom Rotterdam hebben het collecteschema 2022 ontvangen, zoals dat op 15 juni is vastgesteld door de Nederlandse Bisschoppenconferentie. Het collecteschema schrijft een aantal concrete doelen voor, waarvoor een bijdrage vanuit de Nederlandse kerkprovincie wordt gevraagd.

“Door de maatregelen vanwege het coronavirus kwamen in 2021 minder mensen in de kerk. Dat heeft gevolgen gehad voor veel gebruikelijke collectes”, schrijft algemeen econoom John Bakker in de begeleidende brief aan de parochiebesturen. “We hopen dat 2022 in dit verband weer een ander beeld laat zien. Immers de collectes zijn een belangrijke inkomstenbron voor de parochie. Via de doelen op het collecteschema zijn ze tevens uitdrukking van onze verbondenheid met gelovigen elders ter wereld.”

De algemeen econoom vraagt daarbij aandacht voor de mogelijkheden van digitaal collecteren. Voor meer informatie over hierover kunnen parochies in het bisdom contact opnemen met de heer Ad Sosef via het e-mailadres kerkbalans@bisdomrotterdam.nl.