Algemeen nieuws

Cornelis Adrianus Maria van Gorp overleden

Door: Bisdom Rotterdam maandag 11 mei 2020

Op 30 april 2020 is in zorgcentrum Huize Rosa te Nijmegen overleden, de zeereerwaarde pater Cornelis Adrianus Maria van Gorp, priester van het Heilig Hart van Jezus. Kees van Gorp s.c.j. werd geboren op 17 augustus 1939 te Goirle, geprofest op 8 september 1960 te Asten en priester gewijd op 8 juli 1967 te Breda.

Pater Van Gorp s.c.j. was verbonden met de pastoraal van het bisdom Rotterdam.

Kees van Gorp s.c.j. werd met instemming van zijn provinciaal op 14 augustus 1968 benoemd tot kapelaan van de parochie O.L. Vrouw Onbevlekt Ontvangen te Delft. Per 1 november 1989 werd hij met instemming van zijn provinciaal benoemd tot pastoor van de parochie H. Adelbert te Delft. Op 1 januari 1997 werd hij benoemd tot lid van het pastoraal team van de zes samenwerkende parochies voor de stad Delft. Als parochiereferent bleef bij hem de speciale verantwoordelijkheid voor de parochie H. Adelbert berusten. Met ingang van 1 oktober 1998 werd hem uit deze functies eervol ontslag verleend.

Het bisdom Rotterdam is hem voor deze inzet veel dank verschuldigd.

De uitvaart heeft op woensdag 6 mei en in kleine kring plaats gevonden.