Algemeen nieuws

Cornelis Antonius Paardekooper overleden

Door: Bisdom maandag 23 juli 2018

Op zaterdag 21 juli 2018 is, voorzien van het H. Sacrament der zieken overleden, de zeereerwaarde heer Cornelis Antonius Paardekooper priester van het bisdom Rotterdam, geboren op 24 mei 1928 te Zoeterwoude en priester gewijd op 4 juni 1955.

Pastoor Paardekooper werd na zijn wijding achtereenvolgens tot kapelaan benoemd in de parochies O.L. Vrouw Hemelvaart te Middelharnis (1955), H. Pastoor van Ars te Delft (1957), H. Hart van Jezus te ’s-Gravenhage (1963) en Allerheiligst Sacrament te Delft (1970). In 1974 volgde zijn benoeming tot deken van het dekenaat Alphen aan den Rijn en werd hij benoemd tot pastor van de parochie H. Willibrord te Bodegraven. In 1975 werd zijn benoeming tot pastor omgezet in die van pastoor van de parochie H. Willibrord te Bodegraven. In 1987 werd hij na twaalf en een half jaar eervol ontheven van zijn taak als deken van het dekenaat Alphen aan den Rijn. Op 24 mei 2003 werd hem bij het bereiken van de leeftijd van 75 jaar eervol ontslag verleend van zijn opdracht als pastoor van de parochie H. Willibrordus te Bodegraven en tevens ontslag uit de gewone ambtsbediening van het bisdom Rotterdam.

Pastoor Paardekooper heeft zich drieënzestig jaar als priester ingezet eerst nog voor het bisdom Haarlem-Amsterdam en sinds 1956 als priester van het nieuwe bisdom Rotterdam. Voor zijn inzet en betrokkenheid is het bisdom hem dankbaar.

Pastoor Paardekooper was vol overgave een man van de Kerk en leefde vanuit de sacramenten die de Kerk de gelovigen aanbiedt. Als priester is hij tot het einde toe trouw gebleven aan de onvervangbare taak die hij daarin had.

De eucharistieviering bij gelegenheid van zijn uitvaart wordt gehouden op vrijdag 27 juli 2018 om 14.00 uur in de kerk van de H. Willibrord te Bodegraven, Overtocht 20. Na de uitvaart wordt pastoor Paardekooper bijgezet in het priestergraf.

Er is gelegenheid tot afscheid nemen op woensdag 25 juli 2018 van 19.00 uur tot 20.00 uur in het mortuarium, Herenstraat 47 te Voorhout.