Algemeen nieuws

Cornelis Antonius van Vliet o.f.m. overleden

Door: Bisdom Rotterdam woensdag 25 januari 2023

Op maandag 16 januari is na een kort ziekbed op 90-jarige leeftijd overleden de zeereerwaarde pater Cornelis Antonius (Kees) van Vliet, minderbroeder franciscaan. Kees van Vliet o.f.m. werd geboren op 1 september 1932 te Oudewater en priester gewijd 8 maart 1959. Pater Kees van Vliet o.f.m. was verbonden met de pastoraal van het bisdom Rotterdam.

Met instemming van zijn provinciaal werd hij op 12 augustus 1965 benoemd tot godsdienstleraar/moderator van het RK Lyceum Bonaventura te Leiden. Naast deze functie werd hij per 16 december 1976 benoemd tot deken van het dekenaat Leiden. Met ingang van 1 november 1992 volgde met instemming van zijn provinciaal zijn benoeming tot pastoor van de parochie H. Bonaventura te Woerden en vanaf 1 september 1993 tevens tot pastoor van de parochie St. Hippolytus te Kamerik. Naast deze functies werd hij per 21 mei 1996 door de bisschop van Rotterdam benoemd tot lid van de Priesterraad van het bisdom Rotterdam. Met ingang van 1 januari 2000 werd hem uit deze functies op zijn verzoek eervol ontslag verleend.

Het bisdom Rotterdam is hem voor deze inzet veel dank verschuldigd.

De begrafenis vond plaats op maandag 23 januari 2023 op het kloosterkerkhof bij de Wilbert, Overrijn 7 te Katwijk aan den Rijn.