Algemeen nieuws

Cornelis Maria Lemmers overleden

Door: Bisdom Rotterdam woensdag 12 februari 2020

Op zondag 9 februari 2020 is op 83-jarige leeftijd in Chili overleden de zeereerwaarde heer Cornelis Maria Lemmers, priester van het bisdom Rotterdam, geboren op 18 december 1936 te Lisse en priester gewijd op 8 juni 1963.

Cor Lemmers werd na zijn wijding op 17 augustus 1963 benoemd tot kapelaan in de parochie St. Adrianus te Naaldwijk. Op 17 augustus 1965 werd hem uit deze functie eervol ontslag verleend en kreeg hij van de bisschop van Rotterdam verlof om als priester in Zuid-Amerika te gaan werken.

Voor zijn jarenlange concrete dienst aan de Wereldkerk is het bisdom Rotterdam pastoor Cor Lemmers dankbaar.

Cor heeft altijd contact gehouden met zijn geliefde Bollenstreek en met het Westland, waar hij zo fortuinlijk in het pastoraat is gestart. Hij voelde zich echt dienaar van Gods Kerk. De uitvaart heeft in Chili (Zuid-Amerika) plaats gevonden.