Algemeen nieuws

Diaken Machiel Wilhelmus Maria Greeve overleden

Door: Bisdom dinsdag 07 maart 2017

Op maandag 6 maart is plotseling overleden de eerwaarde heer Machiel Wilhelmus Maria Greeve, geboren op 21 januari 1947 te Rotterdam en diaken gewijd op 22 november 2008.

Gilion Greeve was sinds oktober 2007 pastoraal werkzaam in het bisdom Rotterdam. Eerst als pastoraal werker en sinds zijn wijding op 22 november 2008 als diaken steeds in het pastoraatsgebied dat thans de parochie H. Thomas te Alphen aan den Rijn, Hazerswoude-Dorp en Hazerswoude-Rijndijk vormt. Met ingang van 1 oktober 2016 werd hem op zijn verzoek om gezondheidsreden eervol ontslag verleend en tevens ontslag uit de gewone ambtsbediening en ging hij met emeritaat.

Gilion Greeve is zijn leven lang vanuit zijn opvoeding zeer kerk- en gelovig betrokken geweest. Alle wonderen en alle tegenslagen van het leven heeft hij beleefd in het volste vertrouwen dat de Heer in alles voorziet en ons draagt en behoedt. Hij wist zich geroepen om zijn beste krachten in te zetten om dat gelovig vertrouwen door te geven aan de mensen die aan zijn pastorale zorgen waren toevertrouwd. Nu heeft Gilion zijn leven teruggegeven in Gods hand.

De avondwake zal gehouden worden op donderdag 9 maart om 19.00 uur in de O.L. Vrouw Geboortekerk, Noordeindseweg 102 te Berkel en Rodenrijs, waarna er gelegenheid is tot condoleren.

De eucharistieviering bij gelegenheid van zijn uitvaart zal gehouden worden op vrijdag 10 maart om 10.30 uur in voornoemde kerk, waarna de begrafenis zal plaatsvinden op het Parochiekerkhof. Na de begrafenis is er in Parochiehuis Willem Huygensz gelegenheid tot condoleren.