Algemeen nieuws

Gebedskaartjes voor de Wereldjongerendagen 2023

Door: Rkkerk.nl donderdag 30 maart 2023

Parochiesecretariaten ontvangen gebedskaartjes voor verdere verspreiding in de parochie

Paus Franciscus nodigt katholieke jongeren uit om deze zomer in Lissabon samen te komen voor de Wereldjongerendagen. De WJD zijn een grote kans voor jongeren om te groeien in geloof, in verbondenheid met leeftijdgenoten.

Parochies in het bisdom Rotterdam ontvangen deze dagen landelijke gebedskaartjes voor de WJD om verder te verspreiden naar de locaties binnen de parochie. Jong Katholiek heeft de bisdommen gevraagd om zoveel mogelijk mensen uit te nodigen om te bidden voor het welslagen van de Wereldjongerendagen. De organisatie hoopt dat de kaartjes in de kerkbanken gelegd kunnen worden (zie hieronder), zodat kerkgangers makkelijk een gebedskaartje mee kunnen nemen. Jongeren of misdienaars kunnen de kaartjes bijvoorbeeld ook persoonlijk uitdelen bij het uitgaan van de kerk.

Jong Katholiek hoopt dat zoveel mogelijk Nederlandse jongeren de kans krijgen om naar de WJD te gaan: “Het is een grote kans voor hen om te groeien in geloof, in verbondenheid met leeftijdgenoten en met vreugde terug te keren om te bouwen aan de Nederlandse Kerk van morgen. Ondersteuning vanuit de parochies en geloofsgemeenschappen in het hele land is daarbij van onschatbare waarde.”

De landelijke gebedskaartjes worden verspreid via de bisdommen en kunnen ook rechtstreeks bij de WJD-organisatie worden besteld, door een email te sturen naar jochem@jongkatholiek.nl met naam, adres en het gewenste aantal kaartjes.