Algemeen nieuws

Gebedsprentje paus Benedictus voor parochies

Door: Bisdom Rotterdam dinsdag 10 januari 2023

De gebedsprentjes worden verstuurd aan parochies voor verdere verspreiding

Op zaterdag 31 december overleed emeritus paus Benedictus XVI, paus van 2005 tot 2013. Vanwege zijn overlijden maakte het bisdom Roermond een gebedsprentje. Dit wordt ook in het bisdom Rotterdam verspreid. Deze week worden de gebedsprentjes verstuurd aan de parochies in het bisdom Rotterdam.

“Van harte nodig ik allen uit om voor de zielenrust van paus Benedictus te bidden”, zei bisschop Van den Hende als voorzitter van de bisschoppenconferentie bij het overlijden van paus Benedictus. Het ging paus Benedictus steeds om het geloof dat de liefde van Christus in ons versterkt. De bisschop sprak daarom de hoop uit “dat wij in en vanuit onze Kerk als leerlingen van Christus, naar het voorbeeld van paus Benedictus XVI, ook nu in ons dagelijks leven steeds opnieuw het geloof en de liefde die wij van Christus ontvangen hebben daadwerkelijk bij elkaar houden als bron en opdracht.”