Algemeen nieuws

Hans Joseph Herman Berkemeijer overleden

Door: Bisdom woensdag 08 november 2017

Op 7 november 2017 is overleden de eerwaarde heer Hans Joseph Herman Berkemeijer, diaken van het bisdom Rotterdam, geboren op 4 juli 1927 te ‘s-Gravenhage en diaken gewijd op 30 september 1990.

Hans Berkemeijer werd met ingang van zijn wijding benoemd tot diaken in het dekenaat ’s-Gravenhage voor enkele taken in de diaconale zorg voor gedetineerden en ex-gedetineerden in Penitentiaire Inrichtingen in Den Haag. Verder kreeg hij bij die gelegenheid ook enkele taken in de toenmalige parochie H.H. Antonius en Lodewijk te Den Haag. Van deze taak werd hem in januari 1999 eervol ontslag verleend. Het werk in de Penitentiaire Inrichtingen is hij, samen met zijn vrouw Melanie, tot op hoge leeftijd blijven doen.

Hans Berkemeijer was hartelijk, bezorgd en liefdevol; hij straalde eenvoud uit. Hij leefde zijn geloof in stille dienstbaarheid aan de ander. Veel dank is het bisdom verschuldigd aan mevrouw Melanie Berkemeijer die haar man in zijn werk als diaken steeds heeft ondersteund.

De eucharistieviering bij gelegenheid van de uitvaart zal gehouden worden op maandag 13 november 2017 om 13.30 uur in de H. Familiekerk, Kamperfoelieplein 29 te Den Haag. Aansluitend volgt de begrafenis rond 15.00 uur op de begraafplaats Oud Eik en Duinen, Laan van Eik en Duinen 40 te Den Haag. Na afloop is er gelegenheid voor condoleance en ontmoeting.