Algemeen nieuws

Herman Hubert Maria (Ronald) Thijssen c.p. overleden

Door: Bisdom Rotterdam woensdag 15 maart 2023

Op zaterdag 11 maart is, na een lange periode van liefdevolle verzorging in WelThuis Wilgenhoven te Stolwijk overleden, de zeereerwaarde pater Herman Hubert Maria (Ronald) Thijssen c.p., Passionist. Pater Thijssen werd geboren op 28 maart 1935 te Beesel, geprofest op 7 september 1955 en priester gewijd op 16 april 1961. Pater Thijssen c.p. was verbonden met de pastoraal van het bisdom Rotterdam.

Op 1 februari 1979 werd hij tijdelijk (tot 1 september 1979) benoemd tot deken van het dekenaat Gouda en tevens tot pastoor van de parochie H. Johannes’ Onthoofding te Moordrecht. Van februari tot september 1983 was hij pastor van de gemeenschap H. Gabriël van de Bedroefde Maagd te Haastrecht. Op 15 september 1995 werd hij opnieuw benoemd tot deken van het dekenaat Gouda. Naast zijn dekenfunctie was hij actief als administrator van de parochies H. Johannes’ Onthoofding te Moordrecht, H. Franciscus van Assisië te Oudewater, St. Victor te Waddinxveen, H. Joannes de Doper te Boskoop en H. Joseph, O.L. Vrouw Hemelvaart en Allerheiligst Sacrament te Gouda en H. Bonaventura te Woerden. Bij de dekenale herindeling van de dekenaten werd hem op 1 september 1998 als deken eervol ontslag verleend en werd hij per diezelfde datum parttime benoemd tot pastoor van de parochies H. Joseph, O.L. Vrouw Hemelvaart en Allerheiligst Sacrament van de Stad Gouda. Met ingang van 15 augustus 2002 werd hem uit deze functie eervol ontslag verleend.

Het bisdom Rotterdam is hem voor deze inzet veel dank verschuldigd.

De eucharistieviering bij zijn uitvaart vindt plaats op vrijdag 17 maart om 11.00 uur in de parochiekerk van Onze Lieve Vrouw van Zeven Smarten aan de Stationsstraat te Molenhoek. Vóór de uitvaart is er gelegenheid om afscheid van hem te nemen in de Mariakapel van de genoemde kerk van 10.15 uur tot 10.45 uur. Aansluitend vindt de begrafenis plaats op het kloosterkerkhof aldaar.