Algemeen nieuws

Hermanus Johannes Witteman overleden

Door: Bisdom Rotterdam woensdag 04 november 2020

Op 26 oktober is overleden, de heer Hermanus Johannes Witteman, pastoraal werker van het bisdom Rotterdam. Herman Witteman werd geboren op 13 december 1939 te Den Haag.

In 1971 werd Herman Witteman benoemd tot catecheet aan de kleuter- en basisscholen in Rijswijk. In 1991 werd hem door de bisschop van Rotterdam de goedkeuring en kerkelijke zending verleend als opbouwwerker in de parochie Sint Adelbert te Delft. In 1995 werd hem de kerkelijke zending verleend als pastoraal werker in de parochie O.L. Vrouw Onbevlekt Ontvangen te Delft.

Met ingang van 1 januari 2000 werd hij met kerkelijke zending van de bisschop van Rotterdam aangesteld als coördinator van het pastoraal team van het stadspastoraat Delft. Deze functie werd op 1 juli 2002 gewijzigd en werd hij aangesteld als lid van het pastoraal team van de nieuwe opgerichte parochie St. Hippolytus te Delft. Uit deze functie werd hem met ingang van 1 januari 2005, wegens het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd, eervol ontslag en tevens eervol ontheffing van de kerkelijk zending verleend.

Het bisdom Rotterdam is hem voor deze inzet veel dank verschuldigd.

De uitvaartplechtigheid vond in besloten kring plaats op maandag 2 november.