Algemeen nieuws

Heruitgave Catechismus van de Katholieke Kerk

Door: Rkkerk.nl dinsdag 21 november 2023

De Catechismus en het Compendium daarbij geven een heldere samenvatting van het katholieke geloof

In november is de herdruk van de Catechismus van de Katholieke Kerk (CKK) verschenen. Dit werk biedt een heldere samenvatting van het katholieke geloof en geeft richting aan katholieken wereldwijd in de uitdrukking van het geloof in haar eredienst en dagelijks leven. Het betreft een heruitgave van de oorspronkelijke versie die in jaren ’90 van de vorige eeuw werd uitgegeven.

De Catechismus (“onderrichting”) helpt inzicht te krijgen in het katholieke geloof en christelijk leven door er uitleg en achtergrond van te geven. De verschillende geloofspunten worden in het kort en toegankelijk beschreven. De geloofsbelijdenis, viering van de sacramenten, moraal en sociale leer en het gebed komen aan de orde.

Ook het bijhorende Compendium is opnieuw uitgegeven. Dit is een getrouwe samenvatting van de Catechismus van de Katholieke Kerk in een bondige vraag-en-antwoordvorm, en geeft in kort bestek een goed inzicht in het katholieke geloof.