Algemeen nieuws

Jacobus Antonius Zaal overleden

Door: Bisdom Rotterdam dinsdag 20 november 2018

Op zaterdag 17 november 2018 is in Benidorm-Spanje overleden, de zeereerwaarde heer Jacobus Antonius Zaal, priester van het bisdom Rotterdam, geboren op 19 augustus 1932 te Roelofarendsveen en priester gewijd op 23 mei 1959.

Koos Zaal werd na zijn wijding achtereenvolgens tot kapelaan benoemd in de parochie H. Martinus te Hillegom (1959), de parochie H. Familie te Rotterdam (1961) en de parochie H. Egbertus te Hoek van Holland (1965). Op 19 augustus 1969 werd hij met instemming van de bisschop van Rotterdam benoemd tot aalmoezenier bij de Koninklijke Luchtmacht en kreeg hij eervol ontslag uit zijn parochiële benoeming. Op 1 september 1987 ging hij met pensioen bij de Koninklijke Luchtmacht. Vanaf november 1987 woonde hij om gezondheidsredenen in Benidorm Spanje. Daar zette hij zich naar vermogen als priester in.

Pastor Zaal heeft zich negenenvijftig jaar als priester van het bisdom Rotterdam ingezet. Voor zijn inzet en betrokkenheid is het bisdom hem dankbaar.

De crematie heeft inmiddels plaats gevonden. Op zaterdag 24 november 2018 om 12.00 uur zal hij herdacht worden in de kerk van Nuestra Señora del Mar, Avenida Bruselas 9 in Benidorm Spanje.

Tot intentie van pastor Zaal wordt in de Petruskerk (Noordeinde 187 te Roelofarendsveen) gebeden op zondag 25 november 2018 in de eucharistie, aanvang 11.15 uur.