Algemeen nieuws

Johannes Bernardus Paulus Maria (Paul) Gabriel overleden

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 19 februari 2021

Op maandag 15 februari 2021 is overleden, de weledele heer Johannes Bernardus Paulus Maria (Paul) Gabriel, oud pastoraal werker/catecheet in het bisdom Rotterdam. Paul Gabriel werd geboren op 25 april 1945 te Loenen.

Aan de heer Paul Gabriel werd op 1 augustus 1978 door de bisschop van Rotterdam goedkeuring en zending verleend om als pastoraal werker werkzaam te zijn met de opdracht volwassenencatechese te geven in de Sint Adelbert parochie in het dekenaat Delft. Met ingang van 1 januari 1990 werd hij tevens benoemd tot lid van de Diocesane Beleidscommissie Catechese van het bisdom Rotterdam. Met ingang van 1 mei 2007, na de opheffing van de dekenaten per 1 januari 2007, werd hem eervol ontheffing verleend van de zending als pastoraal werker met als speciale opdracht volwassenencatechese en daarmee kwam een einde aan zijn dienstverband.

Het bisdom Rotterdam is hem voor zijn inzet veel dank verschuldigd.

Op maandag 22 februari om 11.00 uur is de uitvaart te volgen via een livestream (wachtwoord: 2202). Op de gedenkpagina van Paulus Gabriel is het mogelijk om condoleances achter te laten.