Algemeen nieuws

Jongeren bijeen in Waddinxveen tijdens Wereldjongerendag

Door: Bisdom donderdag 30 maart 2017

Jongeren bijeen in de 2016-editie van de Wereldjongerendag.

Palmzondag, 9 april, zijn jongeren uit de bisdommen Rotterdam en Breda bijeen in Waddinxveen voor de viering van Wereldjongerendag.

Paus Franciscus koos voor deze dag het thema ‘Hij die machtig is deed aan mij zijn wonderwerken, en heilig is zijn naam’ (Lucas 1,49). Een zin uit het Magnificat, die doet denken aan dankbaarheid, getuigen van je geloof en God eren.

Op deze dag zijn de jongeren in gedachten verbonden met jongeren over de hele wereld. Het programma begint om 13.00 uur in Waddinxveen met een eucharistieviering. Daarna is er tijd voor ontmoeting. Mgr. Van den Hende zal een inleiding geven over het thema, de zin uit het Magnificat. In de verschillende workshops komt dit thema weer terug: er is een verdiepende workshop over Maria in het Nieuwe Testament, er is een zangworkshop, een workshop bijbels koken en jongeren kunnen een rozenkrans maken. Daarnaast is er een workshop over Onze Lieve Vrouw van Waddinxveen, de Maria die aan de plaats en de kerk verbonden is. Ter voorbereiding op Pasen krijgen jongeren de gelegenheid het sacrament van boete en verzoening te ontvangen.

De middag wordt afgesloten met een maaltijd, waarbij ook geproefd kan worden van de resultaten uit de kookworkshop.

Zie voor de laatste informatie de Facebook-pagina Jongerenpastoraat Bisdom Rotterdam. Wie de pagina volgt, krijgt automatisch de uitnodiging voor de volgende bijeenkomst.

9 april (Palmzondag)

13.00-19.00 uur